یزدفردا: معاون استاندار و رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان یزد گفت: فضای انتخابات با آرامش در حال طی شدن است و رضایت داریم و امیدوار هستیم که انتخابات پرشوری داشته باشیم.

به گزارش یزدفردا: «محمدعلی شاه‌حسینی» اظهار کرد: انتخابات چهار مؤلفه مهم، امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت دارد و در این راستا وظیفه اصلی وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات, برگزاری انتخاباتی سالم و امن است.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان گفت: فضای انتخابات با آرامش در حال طی شدن است و رضایت داریم و امیدوار هستیم که انتخابات پرشوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: سلامت انتخابات مهمترین وظیفه بازرسی انتخابات است که می‌بایست برای صیانت از آن رعایت شرع اسلام و قوانین حاکمه در صدر توجه قرار گیرد.

شاه‌حسینی ضمن تشکر از عملکرد سطح بالا و برجسته مجموعه­‌های بازرسی شهرستان‌ها و همچنین بازرسان در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، بهبود روزافزون کیفیت، ارتقاء عملکرد بازرسان را در مسیر تعالی ستودنی دانست.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان یزد با یادآوری فرامین مقام معظم رهبری و تأکیدات وزیر کشور در امر برگزاری انتخابات قانونمند و شکوهمند، رفتار اعتقادی و مردمی، رعایت قانون و حق و حقوق ذی‌نفعان را کلید اصلی موفقیت در بازرسی برشمرد.

وی همچنین رعایت بی طرفی را مهمترین ویژگی بازرسان عنوان کرد و افزود: رویکرد هیات بازرسی استان و شهرستان‌های تابعه تلاش برای اجرای مطلوب انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم است.

شاه‌حسینی گفت: بازرسان به منظور تضمین حسن جریان، صحت و اجرای مطلوب، سلامت و صیانت از آرای مردم در روند برگزاری انتخابات در استان یزد ماموریت دارند و  تمهیداتی اندیشیده شده تا به هیچ عنوان  روز رای گیری در محل شعب اخذ رای تبلیغات محیطی له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری صورت نگیرد.

رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان یزد تشریح کرد: هر شخصی که به هر دلیلی نتوانسته رای دهد و امکان حضور در شعب اخذ رای را ندارد به خصوص واحدهای تولیدی، معدنی، بیمارستان‌ها، زندان‌ها و ... که نمی‌توانند به شعب مراجعه کنند، با فرمانداری‌ها تماس بگیرند تا بلافاصله صندوق به محل آنها اعزام شود تا رای همه اخذ شود و حتی رای یک نفر هم برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: چنانچه شهروندان موردی، ایرادی، اشکالی یا تخلفی در شعب اخذ رأی مشاهده کردند به نماینده فرماندار و یا بازرس شعبه که با کارت شناسایی مشخص شده‌اند گزارش دهند.

 شاه‌حسینی در پایان تأکید کرد: توصیه می‌کنم مردم در اولین ساعات ممکن رأی خود را در صندوق‌ها بیندازند که در پایان ساعات اخذ رأی با شلوغی و ازدحام شعب اخذ رأی انتخابات مواجه نشوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا